Michael Jackson IR Official

Only Michael Jackson Official Page In IR , You Can Follow Us In Every Social Media As : Michael Jackson IR Official

What Happened To BAD World Tour Films

  • 19:02 1402/8/24
  • Maybe Michael
What Happened To BAD World Tour Films

 

 

قطعا زمانی که «بنیاد بین المللی مایکل جکسون» تمام قوایش را جمع کرد تا خودش را از فاجعه آلبوم قبلی ، یعنی "Michael" سال ۲۰۱۰ نجات دهد ، سعی کرد تا این رسم شکل گرفته و اما اجباری توسط خود مایکل را ادامه دهد ؛ و واقعا به بهترین شکل ممکن ادامه داد . اما زمانی که اندکی طرفداران از تب و تاب انتشار این مجموعه سالگرد ارزشمند خارج  شدند ، متوجه شدند این مجموعه تا این حد هم ارزشمند نیست !... 


 


این مجموعه شامل محتوا های دیده نشده زیادی بود ، از جمله دمو های با کیفیتی که قبلا نسخه بی کیفیت آنها از سر صورت کانال های یوتوب بالا می رفت ... همچنین چند ریمیکس جدید و یک مستند تهیه شده توسط شخص «اسپایک لی» چیز های بسیار جالبی بودند ... اما قطعا چیزی که به معنای واقعی تا آن زمان منتشر نشده بود ، یک کنسرت از تور جهانی "BAD" بود .


این تور که در زمان اجرا تمامی رکورد های بلیط فروشی ، شرکت مردم ، زمان اجرا ، درخواست و ... همه چیز را جا به جا کرد ، تا زمان مرگ جکسون حتی یک کنسرت کامل آن به صورت رسمی منتشر نشده بود !...

حتی زمانی که سایت های اینترنتی لیک و انتشار ویدیو و چیز های دیگر به وجود آمدند ، همگی درحال انتشار ویدیو های آماتور از تور اخیر جکسون ، یعنی "HIStory" و بعضا "Dangerous" بودند . اگر هم محتوایی از تور "BAD" منتشر شده بود ، همان پخش تلویزیونی بی کیفیتی بود ، که روی یک "VHS" خانگی بی کیفیت تر ضبط شده بود !...

اما انتشار این مجموعه فرصت خوبی بود تا بنیاد خودی نشان داده و از این منجلاب ایجاد شده بیرون بیاید ، اما با چه چیزی ؟... با یک فیلمبرداری رسمی از این تور ...

و این اتفاق هم افتاد !. بنیاد در جریان انتشار این مجموعه ، تصمیم گرفت تا کنسرت ۱۶ جولای ۱۹۸۸ ، یک کنسرت سلطنتی در ومبلی که یکی از بهترین کنسرت های جکسون در تمام کریرش بود را به صورت رسمی منتشر کند !. این دی وی دی رسمی در یک بسته بندی شکیل و با پوستر و عکس های زیاد ، و عکس های زیاد ، و عکس های خیلی زیادی منتشر شد !.

 

اما زمانی که طرفداران این دی وی دی را در دستگاه پخش بلو ری خود گذاشتند ، متوجه شدند این همان نسخه پخش تلویزیونی بی کیفیتی است که منبع آن یک VHS است ، نه یک فیلم Blu-Ray !.

کیفیت نسخه بلو ری این کنسرت که فرق چندانی با لیک های یوتوب ندارد !.

 

پس از این اتفاق بنیاد در طی بیانیه ای به کلی این اتهام را از خود دور کرد و اذعان داشت که این ویدیو ، از آرشیو شخصی جکسون برداشته شده و فعلا هیچ ویدیوی دیگری در دسترس نیست !...
حتی در دیسک سوم نسخه دیلاکس این آلبوم که گفته شده بود ، نسخه صوتی همین کنسرت در ۱۶ جولای است ، برخی تفاوت ها وجود دارد که پس از بررسی های بیشتر مشخص شد برخی قطعه ها مربوط به اجرای 15 جولای می باشند !... این 5 اجرای جکسون در لندن ، تنها اجرا های جکسون بودند که به صورت «مولتی ترک» ضبط شده بودند ، بنابراین تنها این اجرا ها می توانستند به صورت صوتی منتشر شوند ، اما این حرکت بنیاد در جایگذاری و تعویض برخی قطعه ها ، این احتمال را ایجاد کرد که این نوارد های صوتی آسیب دیده اند ...

اما این جواب سر بالای انجمن در برابر ویدیوی کنسرت ، می توانست معانی زیادی داشته باشد ... اگر هیچکدام از اجرا های این تور به صورت رسمی ضبط نشده بودند ، قطعا این کنسرت باید می شد ، اما چه شده بود که بنیاد رسمی باید دست به دامن یه وی اچ اس شخصی می شد ؟... آیا واقعا منابع این تور نابود شده بودند ؟ ... یا گم شده بودند ؟...

شاید می شد جوری با این غنیمت ارزشمند کنار آمد ، اما حتی مشخص شد برخی قطعه های این اجرا کوتاه شده اند !. زمانی که جکسون در این اجرا در حال استراحت است ، گروه موسیقی یک ترک بی کلام ترکیبی به اسم "Bad Groove" را می نوازند که خود ، ترکیبی از برخی ترک های محبوب آن زمان است . مانند «Layla» اریک کلاپتون ، «You Win Again» بری گیب ... اما مشخص شد که این بند ترک "It's Gonna Be A Beautiful Night» از «پرینس» را هم نواخته بودند که در ویدیوی منتشر شده ، این قطعه حذف شده است و تنها در نسخه صوتی طرفداران وجود دارد!. این یعنی احتمال داشت تا چیز های دیگری هم حذف شده باشند ... این برای طرفداران غیر قابل توجیح بود ...

در همین حین یکی از طرفداران پر و پا قرص جکسون به نام «زک جیمز جوزف بیتس» پس از انتشار این فیلم به ظاهر رسمی ، تصمیم گرفت تا با شرکتی که تمامی اجرا های جکسون را به صورت رسمی ضبط و ثبت کرده است ارتباطی برقرار کند . شرکت "Nocturne Productions" یک شرکت فیلمبرداری است که مستقیما با شرکت "MJJ Productions" برای ضبط تمام اجرا ها و کنسرت های شخصی جکسون تحت قرار داد بوده است .
متن ایمیل ارسالی :

«سلام "PRG-Nocturne" عزیز ، بعد از ظهر بخیر . همانطور که ممکن است قبلا بارها توسط طرفدارانی که خواستار اطلاعات در مورد این برنامه هستند از شما درخواست هایی شده باشد . من به این سیاست احترام می گذارم و چیزی که در دست شما نیست را درخواست نمی کنم . با انتشار اخیر آلبوم "BAD 25" مایکل جکسون و فیلم تور جهانی "BAD" سال ۱۹۸۸ ، بنیاد او بیانیه ای را تهیه کرد که در آن درباره از دست دادن این فیلم های تاریخی و منابع آن توضیحی می دهد . فقط می خواهم از شما بپرسم که آیا شما این تور را با کیفیت استاندارد (فیلم ۸ تا ۷۰ میلی متری) فیلمبرداری کرده اید ؟ و چرا بنیاد او نتوانست حقوق این فیلم ها را دریافت کند یا آنها را پیدا کند تا بتواند بلو-ری های احتمالی تولید کند . من به عنوان یک طرفدار می دانم که گرفتن یک نسخه "VHS" بعد از مدت ها انتظار برای انتشار این تور برای ما طرفداران سخت است ، اما اگر می توانید آن را ارائه دهید . من هر بینشی را دارم ، لطفا به من درباره یک "BAD World Tour 1988 Blu-Ray" امیدواری بدهید . این بسیار قابل قدردانی خواهد بود .
با احترام ، زک جیمز جوزف بیتس.»

و اما پاسخ این شرکت :

«تمام فیلم های گرفته شده و ضبط شده برای همه هنرمندان ما در مالکیت انحصاری خودشان باقی می ماند و تمام محتوا در پایان تور به هنرمند تحویل داده می شود . متاسفیم ، اما بنیاد مایکل همه محتوا را خواهد داشت .»

 

این پاسخ کوتاه نشان می دهد تمام محتوا به مایکل تحویل داده شده است . اما ظاهرا او برنامه ای برای انتشار یک نسخه رسمی از آن ها نداشته است . هرچند که از تور «خطرناک» او تنها یک بلو ری رسمی منتشر شد ، که آن هم ویژه برنامه تلویزیونی "HBO" بود ...
شاید مایکل دوست نداشت کنسرت هایش منتشر شوند ، اما این نکته که یک کپی از این کنسرت در آرشیو شخصی او بوده است ، نشان می دهد که خود او هم نیازی به نسخه بلو ری نداشته و ترجیح داده از نسخه "VHS" استفاده کند و سراغ اسکن کردن فیلم های رسمی نرفته است . اما در هر صورت ، این فیلم ها باید در جایی ، و به صورت درستی نگه داری شوند و مشخص نیست که این منبع ، از دید آنها دور مانده ، یا شاید هم دروغی بوده تا این آرشیو بعدا منتشر شود ؟...
طی سالیان اخیر ، لیک های متعددی از فیلمبرداری های تور های «خطرناک» و «تاریخ» در یوتوب انجام شده است . این نشان می دهد که این فیلم ها اسکن هم شده اند و آماده انتشار اند ، اما تاکنون ، به غیر از "Man In The Mirror" انتهای فیلم «Moonwalker» و یک نسخه ترکیبی از "Another Part Of Me" در مستند بد 25 ، در قالب فیلمبرداری رسمی از این تور طولانی منتشر نشده است !.

نسخه ریمستر شده مستند بد 25

نسخه بلو ری فیلم Moonwalker

و نسخه فیلمبرداری نیمه حرفه ای که مقدار زیادی از آنها در اینترنت در دسترس است.

 

اما در ادامه ، این شرکت لینک یک ایمیل را برای زک ارسال کرد ، این ایمیل درواقع پاسخ «ویل پچی» به یکی دیگر از طرفدارانی بود که در گذشته سوال مشابهی را از این شرکت پرسیده بود . ویل پچی مسئول ضبط و ثبت فیلم های اصلی این تور بود !...
متن این ایمیل :

«کری سلام
ما کار خود را در توکیو با ۱ دوربین بتا شروع کردیم و خیلی زود یک دوربین ۳۵ میلی متری «BL 4» و یک دوربین ۱۶ میلی متری خریدیم . . در نهایت خدمه ما به ۵ نفر رسیدند و مایلها فیلم رنگی را در نمایش های توکیو و اوکازا ثبت کردیم . به استرالیا و نمایش های دیگر رفتیم . من مدیر ارشد (کارگردان) این کار بودم تا اینکه به ایالات متحده برگشتیم تا دوباره برای اروپا جمع شویم . چندین تغییر اتفاق افتاد و من از نمایش اصلی خارج شدم . چند نفر از گروه اصلی ماندند ، اما من رفتم . نگاتیو های ۳۵ میلی متری نمایش ، مصاحبه ها ، لحظاتی با مایکل ، چیز های عالی ...»

 

مشخصا این پیام تایید خوبی بود که محتوای زیادی از این تور ثبت شده است . از همان اجرای ابتدایی توکیو ، تا آماده سازی برای بخش اروپایی . همچنین پشت صحنه ها و مصاحبه ها هم همگی در فیلم های ۳۵میلی متری موجود هستند . این بدین معنی است که درصورت وجود این فیلم ها ، امکان اسکن 4K آنها توسط بنیاد فراهم است ، اما بنیاد حتی جای آنها را هم نمی داند !... مشخصا میکس "Man In The Mirror" در فیلم «Moonwalker» حاصل همین فیلمبرداری های حرفه ای است که اکنون تنها چیزی است که از آن «مایل ها فیلم رنگی» در دست ما است ... اما هنوز هم خود فیلم "Moonwalker" به صورت 4K اسکن نشده است !...

همچنین یک مقاله دیگر از جانب «وارن ایگلز» مسئول درجه بندی رنگ این فیلم ها ، مراحل کار روی این نگاتیو هارا به خوبی توضیح می دهد . این مقاله با عنوان «نمره دادن به مایکل جکسون» چاپ شده است .
(نمره دهی اصطلاحی سینمایی برای تنظیم رنگ در تدوین و میکس نگاتیو ها است)
متن این مقاله :

 

«اولین کار واقعی من در تور "BAD" مایکل جکسون در سال ۱۹۸۸ به کارگردانی «پاتریک کلی» بود . من دستیار اپراتور مخابراتی در «Visions» واقع در سوهو لندن بودم . مسئول فیلم ، پاک کننده فیلم را بارگذاری کرد و دکمه "REC" (ضبط) را روی "VTR" یک اینچی فشار داد . من در بین وظایف خودم ، زمان زیادی را صرف مشاهده و یادگیری نکات ظریف این صنعت کردم . بخش "Visions 2" کارمند ارشد تله سینی «مارک باگ» و«لوک رینی» را داشت که هر دو بسیار خبره بودند و بخش ارزشمندی از کارآموزی من بودند . فقط تماشای نمره بندی آنها و پرسیدن سوال در لحظه مناسب راهی عالی برای یادگیری بود . کنسرت روی مخلوطی از فیلم های ۳۵ و ۱۶ میلی متری فیلمبرداری شده بود . به نظر می رسید آنها گاهی اینطوری کار انجام می دادند : «فیلم برداری برای سرگرمی !» . خدمه ۲ شب از ۵ کنسرت استادیوم ومبلی را فیلمبرداری کردند . همچنین این نوار فیلم از دوره های قبلی تور در استرالیا ، ژاپن و اروپا تغذیه شد . به عنوان قطعه همراه فیلم کنسرت ، یک مستند «در جاده» در همان زمان ضبط این کنسرت در لندن فیلمبرداری شد . کنسرت در دستگاه ویرایش ۴ ماشینی آنلاین به صورت قطعات یک اینچی بریده شد . این دستگاه آفلاین نبود ، زیرا این دستگاه به دوره قبل از "Avid of FCP" که آفلاین بود مربوط می شد . بنابراین برش جایگزین می توانست قالب "Umatic" یا ویرایش "4:3" باشد . به محض ورود فیلم به اتاق ویرایش ، ما آن را به محل درج منتقل می کردیم و فیلم را به دو دستگاه ویرایش گرسنه می دادیم . از نظر حجم فیلم ، هنوز هم بزرگترین پروژه موسیقی است که من با آن درگیر بوده ام . ما هر رول نگاتیو را روی دستگاه تله‌سین "Rank MK111" بارگزاری می کردیم و سپس شمارنده را روی یک نقطه همگام سازی شناخته شده روی فیلم تنظیم می کردیم . بنابراین "LR 10 TC" روی "10:00:00:00" خواهد بود . این علامت همگام سازی ، نقطه شروع فیلم اصلی بود .

یک روز در آزمایشگاه ، در زمان استراحت که فشار کاری ای نبود ، مارک به من گفت :« چرا نمی پری روی میز و چند رول را نمره نمی دهی ؟.» و من هم به سمت میز پریدم . من رول فیلم را در اولین آهنگ پخش کردم و از نظر رنگ و کادربندی از پیش تنظیم شده آن را بررسی کردم . رنگ سازان بر اساس انواع مختلف فیلم ، تنظیماتی را از پیش تعیین کرده بودند . کدک «5248» کمی گرمتر از نوع «500ASA» بود . تنظیمات کوچکی انجام دادم که همگی خوب به نظر می رسیدند و با کار های قبلی مطابقت داشتند ، بنابراین نگاتیو را به آرامی به سمت فیلم اصلی برگرداندم و سپس شروع به ضبط از علامت شروع تصویر روی فیلم اصلی کردم . برای تطبیق یک فریم از رول دوربین قبلی ، باید آن نوار را بارگذاری می کردیم ، قابی را که می خواستیم با آن مطابقت دهیم پیدا می کردیم ، سپس با یک میکسر ویژن روی آن را تمیز می کردیم ، در آن زمان هنوز هم فیلم ذخیره نشده بود . نوردهی و تعادل رنگ در حین ضبط یک اینچی "VTR" تنظیم شد . در ابتدا نمی توانستم کنترل ها را به سرعت تنظیم کنم ، بنابراین متوجه شدم که نوردهی در طول یک قطعه درحال استفاده از اجرای مایکل جکسون در حال تغییر است . این یعنی ما باید ضبط را متوقف می کردیم ، قاب را تنظیم می کردیم ، و سپس ویرایش را روی فلاش دوربین یا تخته ای مناسب انجام می دادیم . همانطور که من با تجربه تر شدم ، به تغییر سریع کنترل ها برای ادامه ضبط تمایل داشتم . این نوع درجه بندی که مانند پرواز با هواپیما بود (Fly) ، یک راه عالی برای یادگیری به طور غریزی بود که چگونه جوی استیک ها را بدون نگاه کردن به محدوده برداری یا نمایشگر موجی تنظیم کنید . نکته کلیدی در اینجا ثبات در کار بود ، زیرا هیچ نمره بندی نهایی وجود نداشت (اولین ویرایش ، همان نسخه نهایی بود) ، درجه بندی به روش (Fly) دیگر کاری است که تازه کار ها زیاد آن را انجام نمی دهند زیرا تعداد ویرایش فیلم های روزنامه در دستگاه «TK» از گذشته کمتر است ، و احتمال انتقال فیلم به فایل و سپس نمره دهی آن اکنون بیشتر است . به طور کلی این یک راه عالی برای یادگیری نحوه نمره دادن بودن ، نه فقط خوب ، بلکه سریع . موزیک ویدیوی تک آهنگ «Another Part Of Me» از برخی از اولین کار های من در تله‌سین برداشته شد .

 این موزیک ویدیو از تصاویر ضبط شده در لندن و پاریس برداشته شده است و به شما نشان می دهد که اجرا های جکسون چقدر فشرده بود . تا جایی که من می دانم کنسرت و مستند کامل آن هرگز منتشر نشده است . یک اتلاف نا امید کننده ای که قرار بود جکسون را در دوران اوج اش به تصویر بکشد . جکسون در طول پروژه هرگز وارد بخش «Visions» نشد ، اما «فرانک دیلو» ، مدیر سیگاری او چندین بار به این بخش آمد .»

 

همانطور که گفته شد ، تمام کنسرت ها به بهترین شکل ممکن ضبط شده اند ، و حتی غیر از فیلم رسمی تمام اجرا ها ، محتوای دیگری هم برای ارائه هست و مستند ها و پشت صحنه هایی دیده نشده وجود دارند که برای انتشار در آخرین مرحله قرار دارند . اما هم‌چنان یک مشکل اصلی وجود دارد ... اینکه آیا بنیاد برنامه دارد تا سالگرد رُند دیگری را برای انتشار انتخاب کند ، یا واقعا این فیلم ها در تاریخ گم شده اند ؟.

حتی نظریه دیگری هم وجود دارد که این تصاویر در زمان حیات جکسون از بین رفته اند !... قطعا هر طرفداری قضیه متروکه شدن نورلند و درگیری جکسون با "اسندون" را می داند ... اما اگر در پی حمله های پلیس در طی سالیان مختلف ، این ویدیو ها از بین رفته باشند ...

یا زمانی که جکسون شرکتش را به حالت تعلیق در آورد ، کسی نمی توانست یک انبار نگاتیو را نجات دهد .

متاسفانه جکسون در طول زندگی اش لحظات غم انگیز زیادی از خیانت اطرافیانش داشته است ، و اکنون ، یکی از بزرگترین راز های باقی مانده برای طرفداران ، این محتوا های ارزشمند صوتی و تصویری هستند که توانستند در زمان ساخت جهان را بلرزاند ، اما اکنون چیزی غیر از کپی های کم ارزش از آنها موجود نیست .

در انتها ، جواب این شرکت به آخرین ایمیل زک جوزف بیتس را خواهیم دید . 

ایمیل زک :
«بالاخره چه بر سر این فیلم ها آمد ؟مطمئنا باید جایی باشد که املاک مایکل جکسون بتواند به آن دسترسی داشته باشد ؟»

پاسخ شرکت "Nocturne Productions" :
«نظری ندارم . به یاد داشته باشید که اکثر هنرمندان توسط سازمان هایی مدیریت می شوند که ممکن است ارزش چنین فیلم هایی را درک نکرده باشند