Michael Jackson IR Official

Only Michael Jackson Official Page In IR , You Can Follow Us In Every Social Media As : Michael Jackson IR Official

Dangerous Album Cover Decode _ Part I

  • 14:48 1402/7/14
  • Maybe Michael
Dangerous Album Cover Decode _ Part I

 

 

Did you know something about this ... ?

به طور حتم عجیب ترین چیزی که در تمامی آثار کریر مایکل جکسون میتوان یافت ، کاور هشتمین آلبوم استودیویی او است . هرچند در نگاه اول برای بسیاری از افراد بی سر ته باشد ؛ باز هم نمیتوان از عجیب بودن آن چشم پوشی کرد . شاید حتی پرو پا قرص ترین طرفداران جکسون هم نتوانند با نگاه اول و حتی هزارم ، بسیاری از راز ها را کشف کنند . حتی اگر به کسی گفته شود که در این تصویر نشانه هایی از ناپلئون ، پادشاه خورشید ، لوئیس چهاردهم ، هوروس (خدای خورشید مصر) ، اجداد یونانی پیتر پن ، چارلز چاپلین و دبوسی (آهنگساز معروف) و ... وجود دارد ، باز هم نمی تواند آنها را پیدا کند . جکسون در ۳۳ سالگی خود ، دنبال عجیب ترین چیز ها بود و به کمک «مارک رایدن» و «نانسی دونالد» آن ها را پیدا کرد .

 

«به شیوه خود سلطنتی باشید : مانند یک پادشاه رفتار کنید تا مانند یک پادشاه با شما رفتار شود . تصاویر مردم را دور هم جمع می‌کنند . آنها در بیانیه های قدرت نقش اساسی دارند .»
«قانون قدرت / رابرت گرین / صفحه اول»

میتوان گفت این کتاب یکی از ارکانی بود که باعث شد جکسون از این اشکال عجیب و معنا دار برای آلبومش استفاده کند . محتوای کلی این کتاب ارائه روش هایی برای تصاحب قدرت (در جامعه) است . وقتی نگاهی به لیست اموال جکسون می اندازیم ؛ نسخه ای یادداشت برداری شده از این کتاب به چشم میخورد . با برسی بیشتر متوجه میشویم که جکسون به اصطلاح بعضی از جملات را هایلایت کرده است تا در ذهنش باقی بمانند :

« با هر چیزی که خلق می‌کنید ، همیشه چیزی را از درون خود نشان می دهید ، هر چیزی که به طور ناخودآگاه روی شما تاثیر می‌گذارد.»

جکسون هشتمین آلبوم استودیویی خود را Dangerous نامید . این سومین آلبومی از جکسون بود که با یک صفت نام گذاری شده بود . اگر به نام آلبوم های او نگاهی بی اندازیم ، حالات درونی جکسون در هر دوره را مشاهده می کنیم ...

مارک رایدن کسی بود که تابلوی اکریلیک «پادشاه پاپ» را روی پانل ۸۲ در ۷۴ اینچی کشید . این نقاشی در گالری «پاول کاسمین» در نیویورک نگه داری می شود . اسکن همین تابلو ، به عنوان کاور آلبوم «خطرناک» انتخاب شد

 

از زمانی که جکسون در کودکی کارش را با گروه خانوادگی «جکسون فایو» آغاز کرد ؛ همیشه خود را به عنوانی کسی که محدود شده است می دید . چه از طرف لیبل و چه از طرف اطرافیان . زمانی که او تصمیم گرفت تا سرنوشت خودش را تغییر دهد و خودش تیمش را انتخاب کند . توانست با آلبوم Off The Wall به صورت رسمی وارد رقابت با اسطوره های موسیقی شود ؛ اما از همان زمان بود که مانند همه هنرمندان ، منتقدان سر سختی هم پیدا کرد . بعد از انتشار پرفروش ترین آلبوم تاریخ ، جکسون به خاطر بیماری اش مورد تمسخر اصحاب رسانه قرار گرفت ؛ شاید نام هفتمین آلبوم او هم طعنه ای به همین نقد ها بود . اما او متوجه بود که چگونه باید این تبلیغات منفی را به سود خودش برگرداند . بنابراین از القاب منفی برای اکثر آلبوم های خودش استفاده کرد ؛ همان نام های منفی ای که رسانه ها به او نسبت میدادند . این کشمکش جایی به حد اعلا رسید که جکسون نقاشی یا بهتر است بگوییم اثر هنری ای را به عنوان کاور آلبومش انتخاب کرد که هزاران نکته تامل برانگیز را در خود جای داده است و هنوز هم به نظر تمامی راز های آن کشف نشده اند . استفاده از نماد های فراماسونری ، نظامی ، دینی ، سنتی ، جادویی و ... در این نقاشی ، مصادف شده بود با زمانی که جکسون به طور غیر مستقیم اعلام کرد که از عقاید مذهبی خود اندکی کاسته است . همین حرف ها باعث این گمانه زنی ها شد که جکسون تاکنون عضو فرقه های گرداننده جهان بوده است و اکنون مشخص نبود او در کدام جبهه بود !.

خدایان در کنار دزدان دریایی ، کودکان الهی ، نماد صنعت کثیف و مردگان جاودانه این صنعت . نماد مرگ در کنار زندگی و جاودانگی تنها بخشی از نگاه عمیق تر به جزئیات این نقاشی است

کسی تا اکنون به اسم «مارک رایدن» (MRayden) در دهان جمجمه توجه کرده بود ؟...

کسی که دست رایدن را در دست جکسون گذاشته بود ، نانسی دونالد ، مدیر هنری سونی بود . رایدن و جکسون در استودیوی ضبط با هم ملاقات کردند و رایدن چند طرح اولیه را برای کاور اصلی ارائه داد . ورودی یک سیرک ، کودکی با جمجمه یک به ظاهر دایناسور و چشم های جکسون در مه نمونه هایی از این طرح های اولیه بودند . اما به ظاهر جکسون از همه آنها خوشش آمد ، زیرا در طرح نهایی از تقریبا همه آنها استفاده شد . مگر آنهایی که به صورت آشکاری دارای نماد هرم و پرگار و ... بودند ؛ حتی خود شما هم از معانی این وسایل
آگاه هستید ... ؟

وقتی جورج بوش ، رئیس جمهور وقت آمریکا در ۵ آوریل ۱۹۹۰ ؛ به خاطر موفقیت های چشمگیر جکسون تنها در یک دهه ، او را به عنوان هنرمند دهه انتخاب کرد . جکسون وارد درجه جدیدی از اشرافیت در بین هنرمندان دیگر رسید . حتی تا سال ۱۹۹۰ هیچ هنرمندی به اندازه جکسون به کاخ سفید نرفته ، و با رئسای جمهور دیدار نکرده بود .

«زمان مناسبی بود که شهرتی را که به دست آمده بود جشن بگیریم ؛ اگرچه جایزه هنر پیشه سلطنتی دهه را به او اعطا نکردند ، مایکل می خواست با کمک ما (مایکل لی بوش و دنیس تامپکینز) تاج این موفقیت را به دست آورد.»
«مایکل لی بوش / طراح لباس جکسون»

به دستور جکسون ، طراحان او دنیس تامپکینز و مایکل لی بوش تاجی را بر اساس با ارزش ترین تاج پادشاهی انگلیس ساختند . این تاج با جواهر با ارزش «ستاره آفریقا» مزیّن شده و نمادی از قدرت محسوب می شود . این تاج یک ترفند جادویی برای هرچه محکم تر کردن جایگاه جکسون بود ؛ البته بعد ها «ستاره آفریقا» با نشان MJJ جایگزین شد . زمانی ایده ساخت تاج به ذهن جکسون رسید که دوست همیشگی اش «الیزابت تیلور» فقید ، در سال ۱۹۸۹ به طور رسمی جکسون را «پادشاه پاپ ، راک و سول» معرفی کرد . تیلور که اصالتا انگلیسی بود و ملکه هالیوود در نظر گرفته می شد ، به نوعی تشریفات مراسم تاج گذاری جکسون را کامل کرد !.

جکسون در طول سفر های خود به قاره آفریقا در سال ۱۹۹۲ ، این بار به معنای کلمه تاج گذاری کرد . زمانی که به ساحل کرینجابو ، در ساحل عاج سفر کرد . مردم قبیله آگنی ، جکسون را به عنوان شاهزاده خود انتخاب کردند و تاجی با ارزش را بر سر او گذاشتند !. هزاران نفر هنگام ورود به گابن از او استقبال کردند و در پوستر هایی نوشتند «به خانه خوش آمدید !». 
این تاج گذاری باعث شد تا تصویر پادشاهی جکسون برای همیشه جاودانه شود . به همین دلیل نقاشی این صحنه هم در نقاشی «پادشاه پاپ» وجود دارد .
زمانی که جکسون از دنیا رفت ، در این قبیله عزای عمومی اعلام شده بود ، زیرا پادشاه آنها درگذشته بود .

رنگ قالب این نقاشی طلایی ، آبی و قرمز است .

قرمز از سالیان دراز نماد سلطنتی است ، و کاربرد آن در لباس ها تزئینات ساختمانی ، نمایی سلطنتی به شی مذکور می دهد . همچنین این قرمز که به قرمز کاردینال معروف است ، نشانه عزت و تمایل به شهادت  است ... نشان دهنده زندگی و در عین حال تهدید کننده است . خز ارمنی سفید بهترین مکمل برای لباس های اشرافی قرمز است که نمونه اش در لباس سگ مشهود است .
وجود تضاد در رنگ لباس ، نشان دهنده کمال است . تاج اشرافی که به تاج جکسون در ساحل عاج شباهت دارد ، و حتی با کمی دقت حروف MJ هم در آن قابل مشاهده است ، نشان از پادشاهی جکسون دارد . یک لنگه دستکش سفید نماد خود جکسون است ، اما به عقیده بسیاری دستکش سفید به نوعی نماد فراماسونری هم هست . اما دست چپ که برهنه است ، پوستی تیره دارد و این دست ، چوب «دست عدالت» را گرفته است که نشان از عدالت خواهی دارد . ستون های سمت چپ و راست تخت پادشاهی نماد قدرت جهانی و استواری او هستند . چرخ و فلک کودکان هم نشانه از علاقه کودکان به او دارد . حتی خود حیوان ، یک حیوان آلفای واقعی است و در بین دیگر حیوانات ، به عنوان نماد هوش و ذکاوت شناخته می شود . اگر به یکی از معروف ترین تابلو های «ناپلئون بناپارت» نگاهی بی اندازیم ، متوجه شباهت دو اثر خواهیم شد .

شاید تاکنون حدس زده باشید این سگ کیست ؟. اما اگر به زیور آلات سگ دقت کنید متوجه می شوید که حدستان درست است .
اما یکی از نشانه های بارز و مبرهن رهبران بزرگ چیست ؟. رنگ های گرم به رهبران ابهت می بخشند . خورشید به عنوان «نشانه باشکوه رهبران بزرگ» در نظر گرفته می شود . لویی چهاردهم رنگ طلایی آفتابی را انتخاب کرد و با آن بسیار موفق بود . مایکل جکسون پس از خواندن این مطلب در کتاب ، اینگونه یادداشت کرده است :

«... من خورشید را به عنوان باشکوه ترین نشانه برای نمایندگی یک رهبر بزرگ انتخاب کردم

لویی چهاردهم 
پادشاه خورشید

وای ... وای ... »

یادداشت های جکسون در کتاب «۴۸ قانون قدرت» در مورد لویی چهاردهم ...

جکسون از این نماد انتخابی خود که از لویی چهاردهم سرچشمه می گیرد ، به طور مشهودی در این آلبوم و آثار بعدی خود استفاده کرد . از لباس های ساخته شده از طلا گرفته تا لباس های طلایی تور خود و موزیک ویدیوی Remember The Time ... همچنین با نشان دادن خدایان باستان مصر به عنوان افرادی تماماً سیاه پوست ، سعی کرد تا این تفکر را جا بی اندازد ...

همانطور که گفته شد ،وجود هاله های طلایی در پرتره های شاهان نشانه جاودانگی دارد . بنابراین وجود هاله های طلایی در پشت سر این سگ ، و همچنین دور چشم و نام مایکل جکسون در بالای تصویر ، سعی در جاودانه نشان دادن جکسون دارد . دیگر نکته ای برای تشریح این سگ وجود ندارد ... این سگ کیست ... سگی که روی تاج و طوق و کفش هایش دو حرف MJ نوشته شده اند ... نمی تواند کسی به جز مایکل جکسون باشد ...

هاله های طلایی ، در آثار مختلف جکسون ...

آیا جای شکی باقی مانده است ؟ ...

«من بالماسکه های باورنکردنی دارم . من مادر خودم را با آن گول می زنم.»
«مایکل جکسون ، ۱۹۸۷»

یک پاراگراف از مانیفیست جکسون در حوالی سال ۱۹۸۷ :«من به عنوان پادشاه سلطنت خواهم کرد . من تعصبی ندارم ، فقط زمان اولین پادشاه سیاه‌پوست فرا رسیده است . در طول تاریخ ، سفید پوستان همیشه صفحات تاریخ را با امیدهای سفید بزرگ علامت گذاری کرده اند ، و سفیدپوستان را بر سیاه پوستان برتری داده اند ؛ مانند الویس که او را پادشاه راک اند رول کرده اند . مثل اینکه اسپرینگستین را رئیس کرده اند و بیتلز را بهترین خوانده اند .

بله ، این افراد خوب بوده اند ، اما آنها خواننده یا رقصنده بهتری از سیاه پوستان نبودند . تفاوت این است که سفید پوستان مطبوعات و رسانه ها را کنترل می کنند و می توانند افکار عمومی را به هر آنچه که می خواهند تغییر دهند . همچنین (گفته اند که)، بسیاری از سیاه پوستان زشت بودند ، شما باید زیبا به نظر برسید (نباید سیاه پوست باشید). اکنون با قدرت ترانه ها و رقصم و همچنین با گوشه گیری و دنیای اسرار آمیزم آن را تغییر خواهم داد . من به عنوان پادشاه سلطنت خواهم کرد.
من تعصبی ندارم ، فقط زمان اولین پادشاه سیاه پوست فرا رسیده است . الان و برای همیشه.»

جکسون نه تنها در این نقاشی خود را در قالبی دیگر بر روی تخت سلطنتی کشیده است ، بلکه از زمان کودکی ، چه در موتاون رکوردز ، چه در نقاشی «پادشاه پاپ» و چه در موزیک ویدیو ها و ... یا حتی در نمایش هولوگرامی اش ، بر روی تخت پادشاهی نشسته بوده است .

۱۹۷۲ : او در موتاون رکوردز بر تخت پادشاهی نشست
۱۹۸۴ : او به خاطر تسلط بر موسیقی دهه ۸۰ و رکورد هایش بر این تخت نشست
۱۹۹۱ : او در قالب یک موجود آلفا ، بر روی تخت سلطنتی ، مانند ناپلئون نشست 
۱۹۹۵ : پس از متحد شدن رسانه ها علیه او ، توانست دوباره تسلط خود را پس بگیرد و بر تخت سلطنتی فضایی خود نشست
۱۹۹۷ : او در قصر خصوصی خود ، بر تخت سلطنتی خود نشست و اقتدار خود را نشان داد ، با انداختن پا روی دسته و نشان دادن امضای خود (جوراب های سفید)

استفاده از تاج :
۱۹۷۰ : مدل موی پف و فر آفریقایی نوعی مدل موی نمادین برای تمامی آفریقایی تبار ها بود و به نوعی شبیه یک کلاه یا تاج هم بود .
۱۹۸۳ : نقاشی سلطنتی از جکسون کشیده شد ؛ به خاطر انتشار پرفروش ترین آلبوم تاریخ این تاج را با لیاقت تمام دریافت کرد . این نقاشی که بیشتر شبیه یک فوتوشات است ، جکسون را با اقتدار بر تخت پادشاهی با تاجی بر سر نشان می دهد . حالت دست و نشستن جکسون بر روحیه او تاکید می کند . وجود نداشتن هیچ نوع سلاحی در لباس او نشانه از صلح آمیز بودن حالت او است . به هر حال هرچند این دم و دستگاه غیر رسمی بود ، اما در کاور آلبوم «خطرناک» رسمی شد . تا حدی که کلاه شاپو جکسون ، خود به نوعی به یک تاج و نماد تبدیل شده بود .

«تصاویر مردم را دور هم جمع می کند . آنها در بیانیه های قدرت بسیار مهم هستند.»

تصویر مربوط به یادداشت جکسون در زیر جمله ذکر شده 
«وای قانون بخوانید / قانون بخوانید» ...

در سال ۱۹۹۳ تلاشی برای سرنگونی پادشاه پاپ انجام شد . این آشوب از اتهامات بی اساس شروع ، و با تقاضا برای دریافت پول تمام شد . حداقل هزاران دلیل وجود دارد که جکسون در این پرونده بی گناه بود . اما در آن زمان روزنامه ها و رسانه ها با اطمینانی راسخ سعی داشتند چهره جکسون را مخدوش کنند . شاید جکسون در مانیفست خود ، چند سال قبل ، درست حدس زده بود ... رسانه ها نمیخواستند پادشاه پاپ یک سیاه پوست باشد ...

هر چه که بود ، جکسون ضرر مادی میلیون دلاری ، و ضرر جسمی و روحی بدون قیمتی را دریافت کرد و همین موضوع باعث شد تا تاج و تخت ساخته شده در سال های اخیرش به شدت بلرزد . اما با حمایت مردم ، جکسون توانست از این مخمصه بیرون بیاید و در اولین ترک اولین آلبوم بعد از لرزش تاج و تختش ، او خودش را میلیون ها کیلومتر دور تر از سیاره زمین و بر تاج و تخت خود ساخته اش نشان داد ؛ و توانست با هر ترک آلبوم HIStory ، دوباره جایگاهش را به دست آورد.

تصویر مربوط به فیلم کوتاه Scream 1995 ، جکسون در سریر فضایی

جکسون با انتشار این آلبوم و اجرای تور جهانی مرتبط با آلبومش ، بهترین روز های خود را به جهانیان نشان داد و سپس با وارد شدن آسیب های فراوان ، وارد یک دوره افول شد ...

There's the same picture ...

پادشاه وحشت در کنار پادشاه پاپ

شاید یکی از مشهود ترین نماد های آلبوم Thriller و خود ترک Thriller ، رپ «وینسنت پرایس» پادشاه وحشت دهه ۸۰ آمریکا بود که باعث شده بود تا این ترک فضای ترسناک تری به خود بگیرد . تصویری از مجسمه وینسنت پرایس در نقاشی «پادشاه پاپ» وجود دارد که کمتر کسی به آن توجه کرده است 

سردیس وینسنت پرایس و مجسمه مایکل ۱۹۸۳ اشاره هایی به موفق ترین آلبوم جکسون دارند .

چرا این سگ باید به عنوان نمادی برای پادشاه باشد ؟. این سگ نژاد تازی دارد . در اعتقادات افغان ها این سگ به خاطر خز روانش که شبیه کلاه گیس است معروف است و افغان ها به این نژاد سگ افتخار می کنند . خلق و خوی این سگ در محیط های خصوصی بسیار آرام و ساکت است ، اما در ملأ عام بلافاصله غریزه شکار او را تسخیر میکند ...

«اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که او را در جایی ملاقات کنید ، نمی توان دلتنگ او نشد»

این نژاد ، سگی مستقل است و اطاعت از انسان ها در دستور کار ضروری او جایی ندارد . او فریبکار و بسیار حساس است ؛ به غریبه ها مشکوک است و رفتار بد را هرگز فراموش نمی کند . اما او به خصوص بچه ها را دوست دارد ...ظرافت و حرکات نرم از ویژگی های این سگ است ...

عصای غیر متعارف پادشاه در نقاشی ، از دیگر نکته های عجیب است . این سگ ... یا پادشاه ، نوعی عصا را حمل می کند که سر آن ، مشابه ملکه ای است که طرف دیگر تصویر نشسته است . و آن ملکه هم نوعی عصا دارد که سر این پادشاه روی آن قرار داد . این ارتباط دو طرفه بین شاه و ملکه می تواند نشان دهنده اعتماد دو نفر به همدیگر باشد ؛ اینکه ارتباط دو نفر به همدیگر خلاصه می شود . این تضاد و جزئیات در دو طرف نقاشی باعث شکل گیری این «کل» می شود .

عصای نایب السلطنه ، سر پرنده (ملکه) را بر خود دارد

ملکه ، سر پادشاه را در عصای خود حمل می کند

دو نماد پادشاه و ملکه ، دو نماد متضاد در طبیعت هستند ، سگ و پرنده ...

(پایان قسمت اول : تاج گذاری مایکل جکسون)

 

تالیف بر اساس مقاله سایت : michael jackson aRt